•  

Jak sukcesywnie sprzedać mieszkanie

Rynek nieruchomości jest dzisiaj bardzo różnorodny. Z jednej strony mamy oczywiście rynek pierwotny, związany z całkiem nowymi, nierzadko bardzo nowoczesnymi, nieruchomościami mieszkalnymi. Z drugiej strony są lokale oferowane na tak zwanym rynku wtórnym, czyli innymi słowy oferowane przez osoby prywatne. W zależności od potrzeb potencjalnego kupca, jedne mieszkania sprzedają się szybciej, drugie wolniej. Co jednak zrobić, by – jeśli zajdzie taka potrzeba – szybko sprzedać mieszkanie? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest prosta. Duża konkurencja na rynku powoduje, że konsumenci robią się wybredni, a to z kolei zniechęca ich do szybkiego podejmowania decyzji. Przed trudnym zadaniem stoją właściciele prywatni, ponieważ oferta mieszkań i domów deweloperskich (szczególnie w większych miastach) jest naprawdę kusząca. Zarówno pod względem lokalizacji czy metrażu, jak i pod względem ceny. Warto zatem wiedzieć, na co zwracają uwagę osoby szukające mieszkania. Cenna wiedza przyda się nie tylko osobom prywatnym, ale również deweloperom czy wreszcie pracownikom agencji nieruchomości. 

Szybka sprzedaż mieszkania z rynku wtórnego

Jeśli chcemy sprzedać mieszkanie z rynku wtórnego, z pewnością powinniśmy zadbać o dobre ogłoszenie. Na przykład na stronie portalu internetowego. W cenie są zdjęcia pomieszczeń, ponieważ z reguły to one przyciągają wzrok potencjalnego kupca. Warto posiadać również wycenę od profesjonalnego rzeczoznawcy. W ten sposób dokument zagwarantuje nowemu właścicielowi bezpieczną transakcję. Trzeba oczywiście pamiętać, że raz wykonana wycena jest ważna tylko przez pewien czas. Należy również zadbać o to, by pokazywane mieszkanie było czyste i zadbane, ponieważ pierwsze wrażenie może zaważyć na podjętej decyzji.

Nowoczesne mieszkania od dewelopera

Jeśli chodzi o deweloperskie mieszkania na sprzedaż Poznań jest przykładem miasta, w którym inwestorzy efektywnie sprzedają nowoczesne nieruchomości mieszkalne od wielu lat. Jakimi mechanizmami kierują się najbardziej zaufani deweloperzy na rynku? Ci ostatni dbają przede wszystkim o to, by poznać opinię potencjalnego klienta oraz jego oczekiwania względem przyszłej nieruchomości. Analiza rynku w kontekście opinii konsumenckiej okazuje się niezwykle ważna. Na przestrzeni lat nasze potrzeby oraz zainteresowania potrafią skrajnie się zmieniać. Przykładem na to jest chociażby różnorodność, którą możemy obserwować na zmieniającym się rynku nieruchomości. Nie zmienia się z pewnością wysoki standard mieszkań deweloperskich. Te ostatnie – by zainteresować przyszłych mieszkańców – muszą charakteryzować się dużą ergonomią i jednocześnie pewnego rodzaju estetyką. Jeśli mieszkania (czy też całe osiedla) prezentują się oryginalnie, estetycznie i praktycznie, chętni na ich kupno pojawią się jeszcze przed zakończeniem danej inwestycji. 

Odpowiednia lokalizacja nieruchomości  


Bardzo ważnym aspektem dla kupującego jest lokalizacja danej nieruchomości. Właściciele prywatni niewiele mogą w tym kontekście zrobić, ponieważ raz postawiony dom czy budynek mieszkalny nie zmieni ulicy, przy której się znajduje. Warto jednak zaznaczyć, że w ogłoszeniu można podkreślić pewne plusy danej nieruchomości z rynku wtórnego. Może to być na przykład obecność przystanków komunikacji miejskiej czy tereny zielone (parki, polany, orliki). Dużym plusem są również szkoły zlokalizowane w pobliżu czy punkty handlowo-usługowe, takie jak chociażby apteki, supermarkety, piekarnie. Deweloperzy planujący przyszłe inwestycje, bardzo dokładnie sprawdzają teren, na którym ma powstać osiedle czy blok mieszkalny. Coraz częściej w cenie są nie tylko nieruchomości w centrum, ale również nowoczesne obiekty mieszkalne zlokalizowane na tak zwanych osiedlach podmiejskich. Warto również podkreślić, że ich dużą zaletą jest niższa cena oraz wysoki standard. Do centrum może z kolei dojechać samochodem lub autobusem w zaledwie kilkanaście minut. Na takie opcje często decydują się młode rodziny z dziećmi (ze względu na rozległe tereny zielone, ciszę, świeże powietrze etc.).

Współpraca z agencją nieruchomości 

Agencja nieruchomości sprawdza się zarówno jeśli chodzi o poszukiwanie mieszkania dla kupujących, jak i jeśli mowa o sprzedaży danego domu czy lokalu mieszkalnego. Działania agentów opierają się na analizie rynku oraz na współpracy ze swoimi klientami. Każdy pracownik wspomnianej działalności musi przeprowadzić wywiad z każdym klientem. Wszystko po to, by zdobyć jak najwięcej informacji o jego oczekiwaniach. Im bardziej skonkretyzowane są te ostatnie, tym szybciej agencja nieruchomości znajdzie dom lub mieszkanie dla swojego klienta. Baza sprzedawców i kupców jest od siebie ściśle zależna. To z kolei wpływa na efektywność pracy agencji nieruchomości. Jeśli mamy problem ze sprzedażą mieszkania, kontakt z zaufaną i doświadczoną działalnością tego typu z pewnością będzie w cenie. 

Dobra reklama nieruchomości z pewnością przyda się zarówno firmom deweloperskim, jak i osobom prywatnym. Chodzi przede wszystkim o to, by w jakiś sposób przyciągnąć uwagę osób poszukujących wymarzonego mieszkania czy domu. W przypadku inwestorów i deweloperów najlepszym wyjściem (jeśli chodzi o wspomniane zwrócenie uwagi konsumentów) okazuje się profesjonalnie przygotowana strona internetowa. Jeśli kupującemu zależy na mieszkaniu z rynku pierwotnego, witryna dewelopera będzie pierwszym miejscem, do którego zajrzy. Internet to również wspaniałe źródło przekazu w kontekście rynku wtórnego. Różnego rodzaju portale internetowe dają możliwość zamieszczenia ogłoszeń (bardzo często darmowych) związanych ze sprzedażą czy też chęcią kupna konkretnej nieruchomości. Na rynku działają również agencje nieruchomości, które potrafią szybko i efektywnie znaleźć potencjalnego klienta. Warto jednak pamiętać, że dla takiej działalności w przypadku zawarcia transakcji trzeba będzie odprowadzić prowizję. To od nas zależy, jak pokierujemy procesem sprzedaży mieszkania. Każdy sprzedawca – czy to deweloper, czy osoba prywatna – powinien pamiętać przede wszystkim o tym, by przyciągnąć uwagę swojego klienta.